Hemsida och social media

Som företagare idag så är det viktigt att hänga med i dagens teknik beroende på vilken bransch man är verksam inom. Det är bra kanaler att visa upp sig på och ger företaget gratis reklam.

Genom att se till att företaget har en bra och uppdaterad hemsida så har man kommit en bra bit på vägen men stanna inte här. Se till att visa upp er överallt och framför allt håll alltid nyhetsflödet uppdaterat. Men tänk på att inte lägga upp för mycket så kunderna tappar intresset och dina mail eller feeds upplevs som spam.

Du kan med fördel använda Facebook och Instagram som kanaler där du släpper nyheter och olika erbjudanden. Här kan kunderna själva välja om de vill följa företagets flöde  och lämna kommentarer direkt under varorna. Även här gäller det att inte spamma flödet utan hålla det på en nivå som gör det intressant för dina följare så att länken eller sidorna sprids vidare till fler. Du vill förmedla att företaget står för kvalitet och vilket värde det har. Det gäller att nå de personer som är intresserade av din verksamhet och att du samtidigt samverkar med de kunder som företaget redan har sedan tidigare.